View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
David01: Gratulerer med vektnedgang. Godt jobba! Selv så gikk jeg ned 33 kg, men i løpet av knappe 5 måneder og helt uten keto e.l. Nå har jeg oppnådd en sinnsyk forbrenning og raser ned i vekt om jeg slurver med kosten eller trening. Kan nå spise det jeg vil, men prøver å holde det sunt. Ligger nå på et inntak på rundt 1000-1200 kcal over det jeg gjorde da jeg slanket meg.

Er rimelig sikker på at keto ikke hadde vært bra for meg. Virker også ganske kjedelig å måtte stå på dette livet ut, for hvis man stopper så legger man vel kjapt på seg igjen?
Vis hele sitatet...
Kjapt eller ikke, det kan jeg ikke svare på. Det jeg kan svare på derimot er å si meg enig, en diett er til tross for det noen kan ha inntrykk av en livsstilsendring som skal være mer eller mindre permanent.

Å gå frem og tilbake er ikke bra for kroppen og heller ikke det en diett i utgangspunktet innebærer. Ikke vil det levere varige resultater heller.

For å gå ned i vekt så må man jo ta en bestemt endring i hvordan livsstilen din har vært så langt, også kosthold. Det er en diett, en varig endring en ikke skal gå tilbake fra.

Tenk vegetarianer, pescetarianer og den slags. - Stort sett varige livsstilsendringer, nå gjentar jeg meg selv her men en diett skal ikke være en 30-dagers fiks, 6mnd-fiks eller 1-årsfiks. Skal du gå videre fra en diett så ser man helst at du går fremover.