View Single Post
Greit at vi skal gjøre det vi kan for å holde smitten nede, men dette begynner å bli uutholdelig for næringslivet. Ikke bare i Norge, men over hele verden. Jeg syns vi må basere mere på at folk generelt må være flinke med hygiene og avstand til hverandre i den grad det er mulig. Et mere personlig felles ansvar istedet for en totalt avstengning av mange virksomheter og områder.

Jeg er kanskje kynisk, men jeg syns ikke det er rett å isolere hele verden på grunn av et såpass"mildt" virus.
Jeg skjønner at mange er uenig, men uten å være helt tinfoil, media skor seg på denne epidemien for det dét er verdt.
De skaper et bilde av at dette viruset tar livet av deg om du blir smittet.
Realiteten er egentlig ikke i nærheten av dette, selv om folk med underliggende sykdommer har en viss risiko for å utvikle lungebetennelse og i verste fall dø.

Vi ser kun tall på hvor mange som dør av corona hver dag, men hvor mange prosent økning av dødsfall snakker vi egentlig i avvik hver dag i forhold til tiden før corona?
Jeg tror ikke det er en enorm økning selv om jeg er inneforstått med at det kunne vært mye høyere enn nå uten tiltak. Vi vil nok se at over tid vil tallet bli det samme uansett, viruset er ikke borte over natta og de som er i risikogruppen kan ikke skjermes for alltid.

Det eneste positive med å la dette spre seg over lang tid er et bedre helsetilbud for de som faktisk blir livstruende syke med et mindre press på helsevesenet, og det vil nok redde liv.

Jeg tror konsekvensene av restriksjoner og personlig økonomisk kollaps vil ta livet av flere mennesker på verdensbasis enn viruset i seg selv.
Mange mennesker i land uten velferdsgoder har allerede begynt å fått store problemer med å ha råd til mat. Og jobbene som har forsvunnet kommer ikke tilbake med det første selv om situasjonen etter hvert normaliseres.

Noen land er jo i total lockdown, inkludert portforbud.
Blir spennende å se hva mange land bestemmer seg for etter denne måneden, for dette her, det har ingen råd til i lengden.

Kan hende man rett og slett må prøve en annen "approach", for man kan ikke basere det vi holder på med nå på at det fungerte i Kina. Informasjonen derifra er ren propaganda.

Jeg har nok et litt annet syn på dette enn mange, men jeg syns dette har begynt å gå for langt.