View Single Post
En ting til jeg ofte gremmer meg over er når bussen er stappfull, alle sitteplassene er tatt, og det står en klump med folk "nede" i bussen, ved døra i midten. Disse folkene klarer virkelig ikke å forstå av seg selv at man må trekke lengre bak i bussen for å få plass til flere. Dette må bussjåføren fortelle de HVER ENESTE DAG!

Seriøst. Lær dere dette, vær så snill!

Og ja, on topic: vi nordmenn har en intimgrense av en annen verden. Kanskje er det det kalde været? Vi sitter vertfall inne i stua minst 6 måneder i året, og da for man vertfall ikke utprøvd sine sosiale skills i edru form. Jeg har vertfall snakket med et par studenter fra det store utland, og de sier at nordmenn må være de mest innelukka personene i verden.
Eneste gangen de har det gøy med ukjente nordmenn er når det er fest og alkohol inne i bildet, kun da går det ann å snakke sammen med ukjente.

I tillegg så har de også lagt merke til at det å sjekke opp folk på bussen er no-no i Norge. Folk tror man er gal hvis man setter seg ved siden av ei jente og prater hvis det er flere ledige dobbeltplasser igjen på bussen.
I spania f.eks er dette mer vanlig, såvidt jeg har hørt.