View Single Post
Hei,

Var i en alvorlig ulykke for over 5 år siden. Ble oppfordret til å søke erstatning utover varig mén. Endte opp med en gammel, grisete kjent advokat som skulle gjøre jobben etter prinsippet om "no cure no pay".

Etter flere år med rehab for å kunne etablere endelig funksjonsevne, henviste "grisen" meg til en annen adv fordi han ville gå av med pensjon.

Adv 2 forklarte meg at "grisen" ikke hadde overholdt fristen for å søke fri rettshjelp på mine vegne. Adv 2 saksøkte derfor "grisen" for "å ikke ivareta klienten interesser/ økonomiske situasjon forsvarlig".

"Grisen" ble svært fornærmet, og sendte meg faktura på ca 15.000 for det "arbeidet" han hadde lagt ned i saken.

Jeg fikk div purringer, varsler om utleggsforetning, og til slutt beslutning fra Tingretten om at leiligheten skulle tvangsselges. Jeg har sendt dokumentene til adv 2, og han har sendt meg kopi av sine tilsvar til Namsfogden, Tingretten osv.

Disse dokumentene har aldri blitt registrert hos hverken Namsfogden eller Tingretten. Jeg er ikke engang registrert med prosessfullmektig i det hele tatt.

Er det noen som kan forklare hvordan dette kan skje?

Det som begynte med at jeg ble alvorlig skadet, og ute av stand til å jobbe, har altså resultert i at leiligheten min nå er lagt ut for tvangssalg.

Jeg forstår ingenting av rettsystemet vårt, og har mistet alle tillit til advokater generelt.

Hva skal jeg gjøre?
På forhånd takk for innspill.