View Single Post
Hasj som dere alle sier er ikke ett så skadelig rusmiddel som f.eks alkohol, vi snakker rent fysisk og permanente skader på helsa. (Lever, nyrer, dødelighet)
Men la meg nå komme til poenget.

Hasj har en påvist "fordummende"-effekt (Effekten er ikke permanent men mange merker at man blir sløv i månedene etter inntak, øker sjansen for hukommelse tap og Alzheimer.)

Det er mye lettere og bli "fjern" på god hasj enn alkohol og det er vanskeligere bevise og andre å se.
La oss nå si at hasj og marihuana er legalisert, og en del av Norges befolkning tar seg en liten rev eller to(tre,fire,fem,seks...) hver dag, tror dere ikke at det skader samfunnet og utviklingen at så mange blir dummere og sløvere?

Jeg ville ikke hatt ansatte som var sløve, trege og glemsomme til og gjøre noe som helst arbeid for meg. Jeg er sikker på at de fleste arbeidstakere heller ikke ville gjort det.

Marihuana har mange legende egenskaper, det er jeg enig i.
Jeg er 100% for bruk av marihuana i medisin der f.eks opiater ikke fungerer.

Jeg er også for at politiet skal slutte og bruke så mye ressurser på og finne de som røyker i ny og ne og heller ta dealere.

Men, det at alle skal ha tilgang til og kjøpe, røyke og ruse seg i offentlighet er jeg strengt i mot, for det ville ikke gagne noen godt.
Det og avkriminalisere røykingen og rette fokuset mot noe viktigere det er en bedre idé enn og ha komplett legalisering og tillate salg.

Det dere burde gjøre er og se det fra Statens side og sammenlign hva de har og vinne mot det de kan tape. Tenk langsiktig.

----

Håper dere skjønner hva jeg mener. Jeg er trøtt og svært så dårlig til og debattere, men jeg følger gjerne opp diskusjonen hvis jeg kan.
Sist endret av M. Inconnus; 25. desember 2008 kl. 02:42.