View Single Post
Vidarlo:

Ser jo selvfølgelig nå at han brukte dataene jeg linka til.
Syns bare den så ekstra mangelfull ut for min sone, men igjen så vet jeg om de aller fleste rommene i lokalområdet i fra egen hukommelse, så drømte vel om at også disse skulle være accounted for i hans app.

Jeg hang meg nok ikke så mye opp i at selve opplegget hans var mangelfullt, tenkte vel mer på at situasjonen er generelt litt ullen.

Det tok lang tid før jeg fikk svar da jeg henvendte meg til dsb første gang og jeg syns fortatt ikke at informasjonen de gir er tilfredstillende.

Men igjen så er vel både dsb og sivilforsvaret avhengig av større budsjettposter for å kunne gi et tilfredstillende nettverk av tilfluktsrom så det er jo ikke direkte deres feil.

Og gitt at situasjonen i hvertfall etter mine øyne ikke er helt holdbar med tanke på forfalne rom så hadde det jo ikke hatt en beroligende effekt på folk flest om de hylte ut at de ikke har kontroll i det hele tatt.

Når det gjelder det du sier om at du vil ha et dårlig rom nær deg enn et bra ett lengre unna så vet jeg ikke om jeg er enig egentlig.

Hvis rommet er en kjeller i det lokale kjøpesenteret som blir brukt som lager til daglig og får normalt vedlikehold så ja, for det kan kjapt klargjøres.

Hvis du snakker om endel av de "frittstående", offentlige rommene jeg har vært inni så har de så å si null verdi og vil i mange tilfeller gjøre vondt verre for luftveiene til de som går inn der i godt håp. De er per say overfuktige fjellhaller med sanitærdel og forlegning fra 60 tallet, mange også med store forekomster av mugg.

Men igjen så er det en helt annen diskusjon og blir vel litt off-topic siden han egentlig bare ville vise frem en tjeneste han har laget.

Du var forøvrig forbløffende rask med å kopiere inn dataene på "snarthelg".

Hvis jeg sender deg koordinater til de jeg vet som mangler og du oppdaterer fortløpende så kan jo vi kanskje starte vår egen etat og søke om tilskudd
Sist endret av olavXO; 12. juli 2018 kl. 20:56.