View Single Post
Sitat av Dice Vis innlegg
Min bror gjorde sammen operasjon med ei dame ifra brasil, tok ganske nøyaktig 6 mnd, han hadde alt på stell, så anse dette som minimumstid av hva det vil ta. Stikk til Nav, si du er frustrert og lei av å gå hjemme, de gjør ofte mer for folk som trykker litt på. Få de til å gi det truck kurs, lastebilkurs, vekterkurs, hva enn som gir noe som er attraktivt i markedet!
Vis hele sitatet...
Jeg har pushet på nav, eneste jeg har fått ut av dem er truck t1,t2,t4. Igjen vanskelig å komme inn i bedrifter uten særlig mye relevant erfaring, lappen ja, arb erfaring litt over 1 mnd vikariat som trucksjåfør.

Lastebilkurs dekker dem om jeg får fast jobb innenfor et firma som dem trenger det, men igjen, jeg har ikke klasse B, og det dekker dem ikke fikk jeg beskjed om, med mindre jeg får fast kontrakt i en jobb som klasse B MÅ brukes i (f.eks elektriker/rørlegger)

Vekterkurs ja, der sier du noe! skal ta kontakt med en gang og mase!

Sitat av Dough Vis innlegg
Under 265k brutto er ikke i nærheten av noe levestandard selv i velferdsnorge for ett par med barn. Det er langt under fattigdomsgrensa uten at jeg har noe tall på det. Det høres rimelig naivt ut å tro at dette kan gå bra bare med å lure UDI. Det er en grunn til at den grensa er der.
Den summen tilsvarer mer en inntekt nr 2 i et gjennomsnittlig norsk hjem og vil knapt dekke boutgifter litt avhengig av hvor dere bor.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke tro om at det skulle gå bra, men lurte om det var noen som hadde tips, råd til situasjonen. Selvfølgelig vil jeg jo gjerne ha en jobb(er) der jeg overstiger den grensen, så jeg har oss sikkra økonomisk mens hun studerer språket og tar og godkjenner utdanningen sin her så hun kan komme seg i jobb.

Jeg er også villig til å flytte, hvor enn det skulle være. Jeg har tenkt å gi nåværende boplass en liten stund til med jobbsøking, før jeg går videre og søker andre kommuner/fylker evt. land.
Sist endret av Thundermilk; 6. november 2019 kl. 10:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.