View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Jeg er ny her. Og etter å ha lest noen tråder tror jeg at jeg nok er eldre enn de fleste av dere andre freaks. Jeg er 40+.
Alkohol ja. Har vel lenge vært en stordrikker. Så skjedde det noe for ca 4 år siden. Begynte å drikke hver dag. Da jeg var på rundt 10-12 0.5 øl pr dag, fordelt fra morgen til kveld tok jeg grep. Klarte å trappe ned ved å redusere bittelitt hver dag. Gikk fint.
Havnet på kjøret igjen. Klarte ikke å trappe ned. Fikk tak i diazepam, og kom meg ut av greia igjen. Etter noen mnd uten alkohol begynte jeg å drikke 'normalt' igjen. Dvs, vin til maten i helgene. Sjelden overstadig.
Nå på kjøret for tredje gang. Gjør som første gang - setter opp en tabell for nedtrapping. Skal prøve. Tror det blir vanskelig. Kan være rent psykisk grunnet at jeg måtte bruke diazepam sist. Og at jeg våknet kl 04 i natt, svett og med høy puls. Er nå, i dag, på min nr6 0.5. Jeg liker ikke å forholde meg til begrepet 'alkoholiker'. Mulig jeg ikke er det. Mulig det er skam.
Fuck it. Jeg er høyt utdannet, har barn (som ikke bor hos meg), dame, leilighet. Hele pakka. Drar ikke til lege med dette grunnet evt konsekvenser.
Jeg har stor motivasjon til å slutte å drikke. Vil ikke ødelegge for andre (dama, barna etc) eller meg selv fysisk eller psykisk. Så - noen i samme situasjon? Motiverende tips?