View Single Post
Sitat av Lille My
Som jeg sa, hvorfor har de på denne sida lagt sammen tallene på den måten hvis dette ikke er kun amerikanske styrker? Er jo et helt meningsløst tall hvis det er alle lands tall.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Du er på vei til å utvikle et lite snev av kildekritikk, som jeg har etterspurt nå ved flere anledninger. Ja? Er det ikke helt meningsløse tall, dersom det også gjelder for andre land med FN i ryggen? Joda, da er det helt meningsløse tall. Hvordan skal man skille ut hvilke soldater fra hvilke land, som drepte de forskjellige irakiske soldatene? Skal man bruke kuler med flagg på, slikat man kan ta de ut etterpå, og føre statistikk?
Det du ikke forstår, lille my, er at dette var en felles operasjon! Flere land var sammen om det, og FN mente det var riktig!


Sitat av Lille My
De har ikke noe å gjøre i andre verdensdeler, det er ikke deres problem egentlig. Men deltar de i en gruppe land som skal redde et land fra et annet, og de andre landene i gruppa er de som dreper de uskyldige, da bør de trekke seg ut og ikke stå der og se på at de dreper uskyldige. Mere nå jeg må forklare?
Vis hele sitatet...
Hvis du har all denne kunnskapen om gulfkrigen som du sier du har, så vet du jo selvfølgelig at det også var amerikanernes problem. Det var hele verdens problem. Irak angrep Kuwait, og dette kunne man ikke bare stå og se på. (Men dette vet du jo, sier du)

Ja du må forklare!