Tråd: INFO </anon>
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Jeg har sikkert vært litt uklar, jeg krangler overhodet ikke på dette.

Det er denne jeg vil stille et lite (og helt sikkert lettere paranoid) spørsmålstegn ved:


Krebs-saken viser hvor langt Norsk Meningspoliti (NNPS) er villig til å gå. OK, så er det åtte år siden og føringene har endret seg siden det. Men folk endrer seg ikke så fort (om i det hele tatt)...

Hva de kan bevise er i utgangspunktet ikke så viktig. Kan de knytte mistanke til en person er det ofte bare et spørsmål om tid før de finner noe de kan bruke.
Som eksempel ble kjærringa til en kjenning tatt for ruskjøring, etter det var det egentlig bare å selge bilen. For etter det ble bilen stoppet for sjekk minst en gang i uka...

En annen kar jeg kjente ble tatt med et par maskingevær på et sandtak. Han fikk to uker med brev og besøk mens de sjekket han opp mot alle våpenrelaterte saker i byen, inklusive Orderud-drapet
Vis hele sitatet...
Fremdeles et hav av forskjell, ingen av sakene du nevner har med internett å gjøre. Det bare viser den elendige praksisen flere i politiet har mot kriminelle, som de har sak på.

Krebs frontet en idealistisk organisasjon som fremmer MDMA terapi, altså har stått frem i media med fullt navn. Man kan også stille noen spørsmål med praksisen bak emmasofiaklinikken. Mange mener de har brukt bl.a. stillingstitler de ikke har vært aktive i lengre, for å fremme arbeidet sitt.

Det var vel en sak om en (tidligere?) blogger som var ærlig med rusbruk tidligere i livet, eller var positiv til narkotikalegalisering som fikk razzia når hun flyttet ut på bygda.

Ja Politiet har rusk de skulle fikset opp i og man kan se på dette som brudd på yttringsfriheten. Det sure er at nå snakkes det om å gi politiet "verktøyene de trenger" og jeg håper menneskerettighetsorganisasjonene gjør seg hørt om de skal prøve noen juridiske krumspring i prosessen.

Men, som sagt, ingen av disse har med anonyme forum å gjøre. Dette er folk som står ut i fullt navn og fronter legalisering/liberalisering av Narkotika.