View Single Post
Leser "streite" folk artikler som dette som fakta?
Egentlig er det man kan lese ut fra dette at det ofte er rus og/eller annen kriminalitet inne i bildet ved drap.
Kommer det egentlig som noen bombe for noen? Og veeeeldig mange av de som ruser seg på hardere saker røyker hasj også.
Folk som dreper andre uten å være ruset på noe som fjerner samvittighet og empati har jo en skrue eller to løs fra før, uansett om vedkommende røyker hasj eller ikke.
Jeg har bare et argument egentlig. På cannabis forandrer jeg ikke personlighet på den måten at jeg fortsatt er den samme personen med de samme meningene og verdiene. På alkohol. piller og stimulanter etc kan man bli det værste følelsesløse monsteret som finnes, selv om man er verdens snilleste menneske i edru tilstand.
Det er veldig enkelt å legge skylda på cannabis. Spesielt siden det er det nest mest brukte rusmidlet i Norge. Sjansen er da stor for at en psykisk ustabil drapsmann iløpet av livet har prøvd å røyke, og da er det selvfølgelig det som får skylda for at han ble en drapsmann. Kan se for meg avisartiklene allerede: " Nabo: Jeg så en røyksky komme ut av soveromsvinduet hans og forstod kjapt at det kun var snakk om tid før han kom til å drepe noen"
" Torpedo til VG: Bruker hasj for å bli gal før innkrevingsjobber"

Jeg er ærlig talt glad jeg vet såpass mye som jeg gjør om rusmidler.
Skjønner godt at folk uten kunnskap blir skremt av all feilinformasjonen som sirkulerer overalt. For som oftest tror man jo på det man leser.