View Single Post
Har ikke noe konkret vitenskap å komme med med her, annet enn at jeg også begrenser karbohydrater. Faktisk utelukker jeg dem totalt med unntak av de små nivåene man finner i egg og lever. Jeg spiser dog ikke bare protein, men tilsetter masse rent fett i tillegg, ca det dobbelte av antall gram protein (100 g kjøtt har ca 21 g protein). Dette gjør jeg for å sørge for å være i ketose, som virker terapeutisk for bl. a. eksem og astma som jeg tidligere har hatt problemer med.

Når det kommer til trening på lavkarbo / nullkarbo så er det vanskelig å bli direkte svær, men som du sier er du ikke opptatt av dette. Dette skyldes at insulin nivåene holdes nede som følge av at blodsukkeret ligger relativt stabilt, så fremt man ikke bare spiser magert kjøtt. Protein alene gir en moderat økning av blodsukkeret, men med nok fett i tillegg vil kroppen prioritere ketoner som energikilde i steden for glukose. Selv om musklene dine ikke blir bola så får du masse styrke, og med den lave fettprosenten er cardio også gunstig. Calisthenics og turning er også lettere når man er såpass lean.