View Single Post
Nso : det du beskriver om kannibalisme i posten din var virkeligheten for mange kinesere under mao. Desverre. Anbefaler ikke å gjøre research på det da det er mye grufulle beskrivelser som kan feste seg i hjernebarken.

Det er lett å si at vi innbyggere må ta ansvar. Det er jeg enig i, men jeg ser også at minste motstands vei og det mest komfortable alltid vil være valget for de fleste så det må gjøres lettere å velge alternativt / leve alternativt.

Her i Norge kunne vi f.eks. bygd flere 'øko-landsbyer' med mer egenproduksjon av strøm og mat. Modernisert vannturbiner, gått vekk fra vindkraft i den formen vi har nå.
Det er en hårfin balanse mellom teknologisk nyvinning og økologisk katastrofe.

Bedre håndteringssystemer for avfall trengs mange steder. Vannrensingsanlegg også. Mer sirkulært forbruk(ting brukes flere ganger)

Produksjonen av forbrukervarer og elektronikk burde opp i kvalitet og satses på å kunne repareres istedenfor at det blir bruk og kast.

Ts: for min del er jeg ikke bekymret. For våre barns del er jeg betenkt og innstilt på å gjøre det jeg kan for å bidra til at vi går riktig vei.