View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ellers så er det en større andel fattige, late nordmenn med psykiske problemer nå enn før som vil leve fett på bekostning av de rike.

En person som er hardtarbeidende og vil lykkes i livet stemmer neppe rødt. Men en outcaster av samfunnet som sliter vil nok stemme Rødt, av åpenbare grunner.

Jeg mener ikke at det ene er riktig og det andre er feil. Jeg vet hvem den typiske rødt- velgeren er. Og når det er en god andel av de her så sier det sitt i mitt hode. (:
Vis hele sitatet...
Hva med hardtarbeidende med god økonomi som har psykiske problemer? Kan de stemme Rødt? Eller fattige outcasts som ønsker å lykkes i livet og ikke vil leve fett på andres bekostning? Eller er dette nærmest selvmotsigelser i din verden?

Ta fordommene dine og stapp dem opp i rassen.

Her er forresten noen tall fra virkeligheten, hvis det er interessant:

En typisk Rødt-velger er en ung voksen person, høyt utdannet og med relativt høy inntekt, bosatt i en stor kommune på Østlandet og jobber i offentlig sektor.

Tall fra 2011 viser at Frp har flest velgere som går på trygd. Fra 2017 ser det ut til at Frp har nest flest velgere som ikke jobber , slått av MDG, men de har yngre velgerne og rimeligvis mange studenter. Høyre ligger også over snittet på folk som ikke har betalt arbeid. SP gjør det best i kommuner der mange går på nav.

Ikke at det at du er trygdet betyr at du er lat, eller på noen måte en dårligere person eller mindre viktig velger.
Sist endret av *pi; 15. september 2021 kl. 20:41.