View Single Post
Jeg har slitt med søvn i mer enn 20 år. Har tidligere i mange år brukt vallergan mot dette, noe som fungerte fint for meg.
For et par år siden så måtte jeg til legen for å få legeattest i forbindelse med fornyelse av førerkortet. Dette var rett etter at nye regler ang. førerkort og medisiner tredde i kraft.
Jeg har c og c1 i førerkortet, altså bil og liten lastebil. Hadde jeg kun hatt førerkort for bil så kunne jeg fortsatt brukt vallergan. men med førerkort på liten lastebil så kunne jeg ikke lenger stå på vallergan og beholde kjøreretten.

Løsningen på dette ble at legen skrev ut attesten samtidig som han gav meg et kjøreforbud for c1 i seks måneder fremover slik at jeg skulle bruke den tiden på å gå av vallergan.

Som erstatning for vallergan så satte han meg på 2x25mg guetiapine.
Hvis jeg spiser begge pillene så får jeg sykt urolige bein, så det fungerer ikke. Men på 25mg så har jeg sovet godt og fungert greit.
Etter et par år på quetiapinen så føler jeg meg mer og mer tom og surrete i hodet. Jeg henger ikke med på noen ting, husker ingenting, orker ingenting osv.

Så nå har jeg bestilt meg en legetime for dette fungerer ikke lenger. Utfordringen er at jeg fortsatt MÅ ha noe å sove på...

Så er det noen som har noen tips til forslag som IKKE kommer i konflikt med førerkortet?