View Single Post
Får et par hissige angrep av angst i blant. Helt random hva det er.

F. eks siste tilfelle var i tunell med bil. Aldri fryktet hverken tuneller eller bil på noen som helst måte før.

Det ble full stans i tunnellen og man fikk beskjed om å skru på radioen. Jeg fikk plutselig en ekstrem frykt for eksosen i tunnellen og at jeg pustet dette. Kaldsvetter og blir veldig uvel. Kjennes ut som jeg skal dø hvert øyeblikk. Ekstreme kroppslige reaksjoner. Kona sitter ved siden av og merker ikke dette på meg i det hele tatt. Hundre prosent inne i mitt eget hode.

Merker etterhvert at jeg faktisk ikke dør og når trafikken begynner å bevege seg igjen så blir jeg gradvis bedre, men er totalt utkjørt resten av dagen. Som å løpe maraton.

Dette skjer i helt unike tilfeller hver gang. Aner ikke hva det kommer fra og er som regel ting jeg aldri har hatt frykt for før. Når det skjer prøver jeg å fortelle meg selv at dette er bare i hue mitt, men når det oppleves såpass ekte sammen med kroppslige reaksjoner så er det utrolig vanskelig å gjøre noe med det i øyeblikket.

Det sies at man skal ønske angsten velkommen og "bli venn" med den, men hvordan skille angsten fra noe annet når det er såpass ekte?

Man føler seg også litt veik etterpå. Ellers en oppegående fyr også skjer sånne ting. Er som regel ting jeg holder hemmelig