View Single Post
Jeg gjenkjente mye av det du beskriver over her. Røyket også i ny og ne fra 16 års alderen i noen år, før det ble en daglig greie. Elsket cannabis, og hadde ingen spesiell angst eller noia tilknyttet med dette, kun standard noia til tider uten at det freaket meg ut.

Det skjedde ikke på en joint slik som deg.. men heller etter langvarig bruk av andre rusmidler inne i bildet..
Jeg slutta med de andre rusmidlene pga jeg ikke tålte det lenger, det ga meg mer panikk og angst enn glede og harmoni. Jeg fortsatte dog og isolere meg og røyke i noen mnd, men jeg hadde hele tiden en viss uro og de negative tankene kom mer opp til overflaten med cannabis, så jeg valgte og legge det på hylla.

Er vel ca 3 år siden jeg slutta med alt av dop. Har røykt en del ganger på fest, og ved noen få anledninger edru og alene, og havnet på en smell og 5 med rusmidler jeg ikke burde røre igjen. Det er dog godt over et halvt år siden sist, og ca et halvt år før det..

Jeg forandret meg fra en ekstrovert til mye mer introvert etter dette. Cannabis har nok nesten utelukkende kun forsterket mine angstsymptomer når jeg har prøvd det siden. Panikkanfall og tankekjør.
Spesielt det du fortalte om en sang på radioen som du koblet til situasjonen din... alt mulig.. Dette sleit jeg veldig mye med i en periode etter jeg slutta.

Alt er blitt mye bedre nå som jeg har sluttet med rusmidler, har begynt og jobbe, å drikker alkohol på fest. Før var bakrus synonymt med panikkanfall og at jeg trodde jeg skulle bli gal og dø hver gang jeg hadde vært ute noen harde kvelder. Men holder jeg meg vekke fra en hard 3-4 dagers så går dette veldig bra.
Seff er alkohol sikkert mye mer skadelig på kropp og slik. Men det funker bra for og være sosial og ha det gøy, nå om dagen.

Poenget er: Ting er blitt utrolig mye lysere nå enn den tiden da jeg var midt oppe i det og ikke så noe håp. Har vokst og utviklet meg som person. Savner de bekymringsfrie dagene med gutta, men på en annen side så savner jeg det ikke :-)
Kan kun anbefale og gå for et halvt års pause, og så revurdere. Alle er forskjellige og kanskje er du klar for en joint da :-)
Sist endret av StreetSmart; 21. januar 2016 kl. 14:41.