View Single Post
Hvor mange slike tråder ser vi ikke på freak hvert eneste år? Om noen som dessverre har røyket på seg en eller annen form for angstlidelse eller mental tilstand hvor han/hun etterhvert blir tvunget til å legge fra seg cannabisen helt eller kun røyke i fylla eller i pillerus?

Dette skjedde med meg og. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i symptomene dine og hvordan dette utartet seg. Først vil jeg bare nevne at jeg ble overasket av at symptomene først kom til livs mens du pratet med din kompis om akkurat hans sine psykiske problemer. Som kanskje ikke er 100% like dine, som de så sjeldent er, men det er altså sprøtt.

Men når jeg husker tilbake på mine første alvorlige tilfeller av panikkangst under cannabis rus, der jeg selv var klar over at det var panikkangst og ikke en generell angst hvor jeg ikke helt kunne skjønne at jeg begynte å bli litt paranoid(politi, noia for å bli banka opp på vei hjem i mørket osv) - så var det en nabo av meg som reagerte på omtrent samme måte som meg. Vi hadde røyka denne samme hasjen de siste ukene og også ved den aktuelle dagen. I det siste har jeg begynt tenke litt mer på akkurat det. Kanskje det er noen typer hasj vi røyka som vi rett og slett ikke tålte? Kan ikke se at det er så jævlig rart at et rusmiddel kan også gjøre oss psykisk dårlig etterhvert med så mye oppturer(dette skjønner jeg jo selvfølgelig mye bedre nå enn det jeg gjorde når jeg var yngre). Tenkt mye på at det kan virke litt som om vi her i Norge oftere røyker på oss angstlidelser ved at vi røyker ganske sterk hasj(muligens med noe bi-produkter som ikke er bra for hjernen) flere ganger om dagen i årevis for så å oppleve at hjernen sier nok er nok. Dette er selvfølgelig kun spekulasjoner og jeg vet så og si ingenting om hvordan det står til med cannabis misbrukere internasjonalt.

Uansett virker det som om noen enkelte rett og slett ikke tåler denne form for misbruk og angsten tar etterhvert så overhånd på livet og rusen at de aller fleste stopper å røyke. Jeg var like fortvilt og oppgitt som deg. Var som du hadde mistet noe i livet ditt som du aldri kan få tilbake igjen. Og etterhvert som man blir nykter går det kanskje opp for en hvor mye livet ditt har stått på pause siden rus bruket ditt eskalerte.

Akkurat dette tror jeg henger sammen med angsten. Jeg tror ikke det noe du trenger å bekymre deg for. Det er bare angst. Og du er ung, innerst inne vet du nok at du har hele livet foran deg og at du har massevis av muligheter her i livet. Men angsten har nok satt en støkk i deg. Forøvrig så har jeg hørt fra noen lege innen psykiatrien at om du sliter med panikkanfall vil du føle litt på angsten også dagene, kanskje ukene etter at du har røyka da det forsatt finnes THC i kroppen. Men dette ville jeg tatt med en klype salt.

Det ble litt langt det her. Men ville at du skal vite at du ikke er den eneste som har fått psykiske problemer av hasj. Man kan selvfølgelig spekulere i om hasjen har all skylden eller om det er andre ting som spiller inn også, men det hjelper i alle fall ikke å fortsette med røykingen det kan jeg love deg.

De andre symptomene du har høres også veldig plagsomme ut og jeg håper de forsvinner og at psykologen kan hjelpe deg. Jeg slet litt med synsbedrag en periode hvor jeg stoppet å røyke jeg også, men jeg var også veldig paranoid på den tiden. Er ikke sikker på om jeg var paranoid og bare overbeviste meg selv om at jeg så noe eller om jeg faktisk ja, så noe.

Jeg måtte legge cannabisen bort men har røyket noen ganger på lik måte som deg når jeg har vært på fylla osv, har slitt med andre rusproblemer i mange år etter dog. Ikke gjør samme tabben og begynn å erstatte rus sugen din med noe annet rusmiddel, det gjør bare alt 100 ganger verre. Lykke til!
Sist endret av ZionRoad; 21. januar 2016 kl. 00:18.