View Single Post
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Syntes jeg måtte spørre, når han skriver ting jeg ikke har skrevet.

Og ja, det at noen konspirerer (slår kreftene sammen, samarbeider) er vel ikke noe nytt..?

Sjekk opp litt om International Money Fund, Bank Of international Settelment (hvor det ser ut til at mesteparten av gullet havnet) , og litt forskjellig selv
Vis hele sitatet...
IMF - allment kjent som verdensbanken - er i praksis en bank for nasjonal-stater. IMF låner ut penger fra land den får penger fra, til land som trenger det. Dette er regulert igjennom et kvotesystem. Særlig på 90-tallet fikk IMF mye kritikk for å sette urealistiske og håpløse krav til landene som ønsket å motta lån, men IMF's disse kravene har i stor grad forandret karakter i løpet av 2000-tallet.

Bank Of international Settlement er en interesse-organisasjon og debatt-forum for sentral-bankene i verden. Kjempeskremmende, men jeg hadde vært mer bekymret om de som jobbet i sentral-bankene i verden aldri pratet sammen eller delte erfaringer.

Siden du ba meg sjekke ut litt forskjellig sjekket jeg også ut Schlock Mercenary, som tegner et grusomt bilde av hvordan kyniske leiesoldater utnytter verdens svake...

Har du flere ting du synes vi burde sjekke ut? Følte dette var skikkelig givende.

Forøvrig, så at IMF nekter å ha noe med UNDP å gjøre, så noe gjør de iallefall riktig.
Sist endret av DumDiDum; 20. oktober 2012 kl. 00:59.