View Single Post
Sitat av eplesin Vis innlegg
Se for deg en situasjon der to identiske tvillinger deltar på et eksperiment.
Eksperimentet går ut på at den ene skal få i seg 5x norsk gjennomsnitts sukkerforbruk, mens den andre skal røyke 5 feite jointer med 0.7 g. purple haze og 0.3 g tobakk fra kl. 15:00 og utover kvelden til h*n legger seg. Eksperimentet varer over 5 år fra tvillingene er 20-25 år. Hvem tror du kommer best ut av det?
Vis hele sitatet...
Hvordan vil du foreslå å måle skadevirkningene på en fornuftig måte?

Sukker i seg selv er ikke giftig for kroppen og forårsaker ingen sykdommer. Det å spise mye sukker ila. kort tid har en ugunstig effekt på insulinsystemet, og det å innta mer sukker (eller fett eller proteiner) enn man forbrenner, vil gi overvekt. Om man holder de sukkerholdige måltidene små og ikke spiser mer (totalt) enn man frobrenner, er ikke sukker skadelig i det hele tatt. Cannabis derimot, kan ved "normalt bruk" øke risiko for psykiske lidelser, påvirke respirasjonsaparatet negativt (forutsatt at det røykes) og er tross alt mer toksisk enn sukker, selv om det ikke er utpreget toksisk. Slik jeg ser det hersker det ingen tvil om at cannabis kommer dårligst ut, selv om ikke nødvendigvis den enkelte cannabisbrukeren kommer dårligere ut enn den enkelte godtegris.

Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Den er for meg enkel, hvor mange dør av fedme og hvor mange dør av Cannabis? Done deal for meg...
Vis hele sitatet...
Du setter likhetstegn mellom sukker og fedme. Classic mistake.

Sitat av eplesin Vis innlegg
Hvitt sukker. Usunt sukker. Kall det hva du vil. Nå står det her.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at hvitt sukker er farligere enn andre former for sukker?
Sist endret av felix_poker; 12. juni 2012 kl. 14:31.