View Single Post
Sitat av Astennu Vis innlegg
Jeg har selvsagt forsikret hus og bil, men det er irrelevant sammenligning. Et hus til 4 millioner som brenner ned, eller en konflikt med lederen sin på jobb, jeg ser en tydelig forskjell der. Konflikter kan jeg løse selv, nytt hus er betraktelig verre.

Jeg velger å stå utenfor frem til det kommer partipolitisk nøytrale foreninger som faktisk gir noe tilbake. De årene jeg var med havnet min bransje stadig lengre bak lønnsmessig, og deg løser de ikke med å pløye pengene til medlemmene inn i knallrøde partier eller unne seg luksuskongresser med forelesere og musikkartister til en totalkostnad av flere millioner årlig
Vis hele sitatet...
For de fleste vil en urettmessig oppsigelse kunne medfører tap av både hus og andre store investeringer, så sammenligning er ikke like dum som du prøver å gjøre den.

Å tro at man kan løse opp i alle konflikter arbeidslivet selv er så arrogant at man kan fort mistenke du har levd et ganske så skjermet liv.

YS er vel forholdsvis partipolitisk nøytral, så det argumentet synes heller ikke å være spesielt godt gjennomtenkt.

PS: At ikke alle organisasjonene gjør en god nok jobb er nok helt sikkert korrekt og men det er ikke en grunn til å unngå fagforeninger generelt…