View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
De har spaning, avlytting, romavlytting, dataavlesning, kameraovervåkning, informasjon tilgjengelig i vanlige stakkarslige informanter for og nevne endel virkemiddel. Idag skal absolutt ingenting til for å bli siktet for organisert kriminalitet, og da får de tilgang til det meste. De trenger ikke la folk begå kriminalitet med en våkende hånd over seg, og ofre folk som jobber for seg til politiet. Det kan være utallige domfellelser som aldri hadde skjedd om ikke de her 'informantene' ikke hadde fått så fritt spillerom som det kan virke som de har fått i de tilfellene jeg siktet til iallefall.

De har muligheten til og bruke så mange kontroversielle metoder at det ikke henger på greip. Om du har lekt katt og mus med politiet i mange år så burde du vite om det. Jeg har gjort det samme. jeg har vært med på at politiet har stoppet en gjeng med ungdommer i en bil med 10 000 ryhopnoler, satt de på glattcelle, tatt bilde av stoffet, og latt de kjøre videre - Alt for å ikke avsløre en etterforskning de mente var såpass stor at det var verdt det. 3stk hang seg etter og spist de pillene, ene karen mista no fingrer for en narkogjelden han satt seg i. Sånn her durer de på dagen lang.

Nei, tror det er mye viktigere og la politiet få klare regler og forholde seg til og la samfunnet få fullt innsyn i hva de holder på med enn og la de få enda flere utradisjonelle metoder. Norge er strengttalt et land hvor politiet har sinnsyk høy oppklaringsprosent. Vi leier fengsel nedi nederland mens i Sverige står mange fengsler med evig med plasser ledige.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vært noe "big player", men mengdene og type stoff burde være mer enn nok til at politiet burde gjort mer for å sette en stopper.
De har prøvd seg mange ganger, har bla hatt tilsammen 8 år utsettelse på sertifikatet siden det jeg drev innebar kjøring over store avstander. Men ble aldri tatt for annet enn bruk og hver gang de kom på razzia demonterte de hele leiligheten min, endevendte hagen min og gav meg utsettelse på lappen.
Vet ikke hvordan ståa er i dag, men når jeg holdt på (nærmer seg 10-12 år siden) skulle det mye til for å få avlyttet telefoner og bruke andre metoder. Det var mye spaning etter hva jeg har fått vite fra forskjellige sakspapirer, men det hjelper lite så lenge man ikke gjør åpenbare feil.
Husker en sak hvor en småbarnsmor var savnet her i byen hvor politiet ikke fikk tilgang til å spore opp mobilen hennes selv flere mnd etter hun forsvant.
http://itavisen.no/2005/12/22/fikk-ikke-spore-mobil/

Så selv om det ville gitt konsekvenser for min del på den tiden så vet jeg at det skjer mye bak kulissene i de tyngste miljøene og jeg synes politiet burde kunne gå hardere til verks for å stoppe enkelte miljøer.

Men det blir spennende å se hva som dukker opp i saken til Jensen, jeg håper han kun har gjort jobben sin og ikke har vært motivert av egen vinning.
Saker som denne synes jeg også kan gå, men jeg liker ikke at hasjen ble solgt på gaten, den skulle blitt beslaglagt før den nådde brukerne.
Sist endret av Cybergasm; 28. desember 2016 kl. 21:49.