View Single Post
Sitat av Miss D. Meanour Vis innlegg
For meg blir det bare løse spekulasjoner, men etter det jeg erfarer gikk Evidence Eliminator i dass fordi påtalemyndighetene argumenterte for at programmet slettet så mye og så bra at det var å likestille med å bevisst gå inn for å ødelegge bevis i en straffesak, som meg bekjent faktisk er straffbart.
Vis hele sitatet...
Dette gir jo ingen mening, da burde jo DD, DBAN, Secure Erase... o.l. programvare være forbudt da alle disse kan brukes til å overskrive data. Og du må gjerne definere hva som skiller slette data bra og slette data dårlig; det blir litt som å trykke på lysbryteren på en bra måte og trykke på lysbryteren på en dårlig måte.

Sitat av Miss D. Meanour Vis innlegg
Det er jo sant at politiet vil søke å bruke alt de kan mot deg, i et forsøk på å få deg dømt, men det er ikke alt de har suksess med.
Jeg kjenner ikke til noen saker i Norge hvor noen har nektet å utlevere passord, for dernest at det ble vektlagt i retten.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hvordan kryptering skal være mindre mistenksomt enn å overskrive dataen, begge gjør dataen utilgjengelig for politiet. Tvert i mot så vil politiet være mer mistenksom dersom du er i besittelse av krypteringnøkkelen og nekter å gi dem den, enn at du overskriver dataen. Overskrevet data er overskrevet og ikke mulig å hente tilbake.

Sitat av Miss D. Meanour Vis innlegg
Og om hele skiten er kryptert til helvetet og tilbake igjen, så er jo saken grei på den måten at man KAN jo faktisk låse det hele opp igjen på et senere tidspunkt, om man skulle havne på at det var mer taktisk.
Vis hele sitatet...
Her er litt av problemet, du har mulighet til å få frem dataen. Og dette bør uansett ikke være et enten-eller-valg, du bør overskrive harddiskene før du krypterer dem.