View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du, disse svarene dine får bare meg til å under enda mer:

Du mener vel coco? siden det var det vi snakket om, og du vanna manuelt 2-3 ganger dagen?

Hvorfor mener du det var vanskelig å måle verdier i coco? man måler jo næringa i reservoiret, eller bøtta/whatever man vanner fra.

I et dryppsystem med reservoir så er det eneste man må få litt feeling for er når plantene har drukket endel og noe vann perspirerer, slik at reservoiret har mer næring enn man blandet. Man tar da å måler reservoiret først, og blander litt svakere blanding slik at man holder EC der den skal være. F.eks kan reservoiret vise 2.0 EC, så blander man 10 liter i bøtte med f.eks 20ml coco A og 20ml coco B, måler det til ca 1 EC. Legg til boost, PK etc og så heller dette i reservoir. rører litt rundt og ser EC daler ned på en 1.5 igjen.
Vis hele sitatet...
Ja, mente såklart coco. Joda måler bøtta jeg vanner fra og vanna manuelt ja. Men fikk aldri helt dreisen på coco, det med næringa fikk jeg aldri til å klaffe, viste mangler så økte EC så ble det nuteburn osv osv.
Rimelig enkelt i hydro/dwc når man bare passer på reservoiret og PH. Har vært borti 1 plante i dwc som var et helvette å gro og etter 4 forsøk har jeg fortsatt ikke fått noe røykbart av den