View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Virker som smaken er litt som baken her, jeg brukte slike jiffy plugs og hadde vel omtrent 99.9% overlevelsesrate. I min erfaring var fuktighet alfa-omega så jeg hadde stiklinger inni et lite terrarie, inni et telt. Terrariet holdt 90% fuktighet.

Ingen som har prøvd Coco da? Det ser omtrent ut som jord, bare luftigere. Det er visst alle fordelene av hydroponisk men mer stabilt, mer tilgivende.
Her i Norge trenger man ikke et PH meter en gang om man bare blander næring etter produsentens instruksjoner, f.eks canna sin der man slenger inn noen enkle parametre og så får du optimal dosering.

Du kan bare pøse på med vanning, opp mot 5 vanninger på et kvarter hver i et reservoiroppsett, mediumet er så porøst at du aldri drukner røttene, tvert om drar du med mer oksygen nedover per vanning.

Hydro krever mye mer finurlighet og er lite tilgivende når man først gjør feil, om man virkelig fucker opp så kan røttene skades og plantene dør.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd coco men faila og synes hydro er endel enklere og forholde seg til. I hydro var det lettere å måle PH og EC mens i coco ble det fort mangler på plantene og hadde ikke helt kontroll på næringsverdi. Jeg brukte canna næring beregna på coco men ikke noe suksess for min del.