View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
«Male gaze»,»toxic masculinity» «mannsdominerte freakforum». Mye å holde styr på for oss menn. Men feil er det uansett hva vi sier og gjør. Jeg skrev om en hypotetisk situasjon, mens dere (damer) setter meg i en bås som en voldsforherliger.
Vis hele sitatet...
Male gaze er noe totalt annet, så det var skivebom å blande inn. Men ja, det er jo en form for toksisk maskulinitet hvis menn blir forventet (av damer eller andre menn) å bruke vold. Det er jo nettopp det f eks du selv påpeker, at denne oppførselen er en rolleforventning, som de samtidig får kritikk for hvis de fyller. Er ikke det ganske toksisk? Må minne om at uttrykket toxic masculinity ikke henviser til maskulinitet som negativt, men til samfunnets skadelige forventninger til menn. De forventningene kan like gjerne være påført dem av kvinner, slik som er nevnt her.

Men denne situasjonen jeg nevner skjer, og det er faktisk noe helt annet å være mann i en slik situasjon enn en kvinne som mest sannsynlig aldri har vært i bråk eller vet hva det vil si å måtte være den som står foran en trussel når man er sammen med en mann. For det er alltid mannen som må ta støyten, alltid. Samme hvilken form den kommer i
Vis hele sitatet...
Det er direkte ufint å benekte andres opplevelser slik overrasket hest gjør. At kvinner ikke opplever å stå foran en trussel i selskap med menn er jo selvsagt hinsides galt, men det er likevel en helt annen situasjon med helt andre forventninger.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Kvinner flest er av de aller siste til å forstå hva de egentlig vil. Skriver "kvinner flest" for å ha et minimum av cover, da *pi allerede er i territoriumet med ladd maskingevær.
Vis hele sitatet...
I den grad jeg har rettet maskingeværet mot noen i denne tråden, så er det den anonyme dama som hamrer løs på dere menn. Alltid koselig med et lite personangrep, men hyggelig om du leser hva jeg skriver først.
Sist endret av *pi; 7. oktober 2021 kl. 00:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.