View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det der stemmer rett og slett ikke, og forteller meg bare at du har vært fornuftig nok og ikke minst heldig nok til å aldri ha vært nødt til å håndtere en person eller personer som mener det stikk motsatte av det du åpenbart gjør. Eller at meningene dine er farget av egne tabber.

Vold er selvsagt noe man bør prøve å unngå å utøve, men å si at det "aldri under noen omstendigheter" er greit er veldig, veldig naivt.



Jeg ønsker ikke å gå inn på detaljer rundt hva som skjedde, men jeg var veldig glad for å ha hendene mine da jeg ble overfalt med stikkvåpen for en del år siden. Da var det faktisk nødvendig for meg å bruke vold, selv om det hjalp minimalt.



Jeg applauderer deg riktignok for å ha vokst på det området og at du innser feilene du har gjort. Ingen er perfekte, men at du har forandret deg og prøver å bli bedre er det beste du kan gjøre. Creds for selvinnsikt + villighet til å erkjenne feil og gjøre endringer
Vis hele sitatet...
Sitat av Jerna Vis innlegg
Vold kommer i mange former og hvis du har sluppet å havne i en situasjon der eneste utvei var vold så har du vært heldig sånn sett.

Ihvertfall på byen, der er det mange som har lyst på bråk. Misforståelser skjer, språkproblemer / kulturforskjeller / white knights..

Kanskje man potensielt kan snakke seg ut av enhver situasjon Men det er ikke alle som er istand til det. Eller som møter ører som er istand til å lytte

Krystallkongen er on point
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg heller formulerte det slik «man bør gjøre sitt ytterste for å unngå vold». Jeg hadde selvfølgelig det i bakhodet at det kan være nødvendig å bruke vold i visse nødsituasjoner, men skrev det ikke, jeg tok det som en selvfølge at alle er klar over dette.

Når det likevel er sagt, så burde man likevel ikke ta så lett på å ta frem hånda si når man blir nødt til det. Det skal være aller siste utvei, og ikke noe man gjemmer seg bak.