Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
"Covid-19 er jævlig smittsomt og jævlig dødelig"

Kan noen være så snill å vise meg kilder på at Covid er jævlig dødeliig?
Sist jeg sjekket så er det sånn ca 99% sjans for å overleve covid.
Vis hele sitatet...
Få dør dersom man får tilstrekkelig behandling, det er riktig. Men hele problemet er at det er så smittsomt at flere europeiske land har sykehusene vært fulle og de måtte velge hvem som får hjelp og ikke.

Vi må velge hvem vi skal behandle og hvem vi ikke skal behandle ut fra alder og helsetilstand. Det er som i en krig. Folk må holde seg hjemme, sier han til den italienske avisen Corriere della Sera.

Den italienske anestesilegeforeningen Siaarti mener det kan bli nødvendig med en aldersgrense på innleggelse i intensivavdelinger, og at de med størst sjanser for å overleve skal prioriteres, skriver Aftenposten.

Sykehusene i Nord-Italia begynner allerede å bli fulle, og prognoser fra professor Giancomo Grasselli ved Milano-sykehuset viser at Italia kan forvente 3.000 intensivpasienter om et par ukers tid, skriver NRK.
Vis hele sitatet...
At sjansen for å dø øker markant når man ikke kan få hjelp sier seg litt selv, gjør det ikke? I Norge stengte vi ned for å unngå at sykehusene ble overfylt, og jeg vet ikke med deg - men jeg er ikke så forbanna glad i et nedstengt Norge. Ei heller synes jeg folk skal dø totalt unødvendig, så det har vært et nødvendig onde. Vaksinen gjør hele problemstillingen irrelevant i form av at så få dør, at det må vi akseptere. Folk dør, sånn er det, det er den totalt unødvendige graden av død og lidelse vi er imot og grunnen til at man støtter vaksiner med trivielle bivirkninger relativt sykdommen.