View Single Post
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Som handlet om politivold mot svarte i USA. Skal man vise solidaritet fra Norge ved å bryte smittevernsregler og demonstrere foran Stortinget? Du sa jo i et innlegg over at vi helst ikke skal late som det er amerikanske tilstander i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener om de demonstrasjonene, jeg har protestert mot å blande sammen absolutt alt som har med rasisme å gjøre i én sekk og kalle det krenkelseshysteri.

Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Noen av disse konfliktene er vel her i aller høyeste grad. Se på Black Lives Matter-saken. Det var, såvidt meg bekjent, storstilt demonstrasjon utenfor Stortinget midt under vår tids verste pandemi. Hvordan kan en slik demonstrasjon forsvares?
Vis hele sitatet...
Se over

Det var vel kanskje nettopp et eksempel på det jeg sa. Det er all grunn til å sympatiserer med svarte som er utsatt for politivold i USA, men det er også greit å huske på at vi ikke bor i USA, og at våre rasismeproblemer ikke er analoge med hva som skjer der.
Sist endret av *pi; 4. desember 2020 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.