View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, er det må det? Jeg har brukt ordet svart en haug med ganger bare i denne tråden, og kan ikke se at jeg har blitt kalt rasist én eneste gang. Sist jeg sjekket var ordet brukt i samfunnsfag økende på ungdomsskolen.

Sikker på at du ikke krisemaksimerer bittelitt?
Vis hele sitatet...
Mulig jeg krisemaksimerer. Men da er det et annet ord som ikke er akseptert. «Svart» var IKKE akseptert da jeg gikk på skolen! Det husker jeg. N-ordet var det riktige da. Nå vil jeg ikke engang bruke det her, blir utestengt mest sannsynlig.

Husker Dyrene Fra Hjorteparken jeg. En barne-TV. Husker da Søtnos ikke fikk date Blåmann. «Du er rau, han er blå» punktum. Kan dette være grunnen til at den ikke går lenger? Selv om det ikke dreier seg om hvit eller svart, så er det to forskjellige farger som er blitt forelsket i hverandre, men det gikk til slutt..

Og den dagen evt rasismen er borte, finner mennesker noe nytt å demonstrere mot! Det er fremdeles igjen mye rasisme selv om det ikke går på hudfarge.

I tillegg må vi tenke at rasismen/diskrimineringen noen ganger er såkalt favorisering. Rasisme/diskriminering når det er til noens bakdel. Favorisering når det er til din fordel. Der du plutselig får flere og bedre muligheter bare fordi du er slik du er fra naturens side.
Altså, vi kan ikke si noe som helst snart om så mye skal være krenkbart. Vi blir en gjeng nervevrak som må passe kjeften.
Men hvorfor kunne ikke den forbanna naturen bare laget lik hudfarge på oss alle, så hadde vi sluppet alt det her. Og jeg avslutter med at den dagen evt rasismen er helt borte, har vi funnet noe nytt. Mennesker er en slitsom art.
Sist endret av Dreamliner91; 4. desember 2020 kl. 16:39.