View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Å avfeie det med at nordmenn ikkje kjenner amerikanske forhold, er litt rart. Trump er historisk upopulær, og har minst halve befolkinga mot seg. Det er fleire som misliker han, enn som liker han.
Vis hele sitatet...
Det gjenstår å se da. Jeg tror opprørene som har pågått i lang tid har omvendt mange. Poenget mitt var at vi hadde hatt et annet synspunkt om vi bodde midt oppi kaoset. Jeg ser helt klart en trend hvor folk tar en komplett politisk u-turn på sosiale medier som Twitter og Reddit. Vi må nesten vente å se hvordan resultatet blir til slutt.

Når det kjem til BLM er det og underleg; det ser ikkje ut som Trump er den som vinn mest på fokuset.
Vis hele sitatet...
Hvordan kom du til den konklusjonen? Jeg har en helt annen oppfatning. Det er noen få som er ekstremt høylytte men de representerer ikke majoriteten.

Jøss, det var nytt for meg at folk flyktar storbyane. Det var nytt for meg at NYC døyr. Kanskje du kan underbygge det?
Vis hele sitatet...
Virkelig? Da har du ikke fulgt særlig godt med. Mange av storbyene har mistet innbyggere i flere år nå. Dette har toppet seg den siste tiden og kurven kommer til å stupe i årene som kommer. Hardest rammet er New York City og Los Angeles. Folk står i lang kø for å flytte ut av storbyene De blåeste statene er de som mister flest innbyggere. New York har mistet 1.4 mill innbyggere siden 2010. California har mistet 912k. Illinois har mistet 865k. Dette er tall fra i fjor. Vil tro tallene ser verre ut nå. De fleste av disse flytter til røde stater som Florida, North Carolina, Texas og Nevada. I dette øyeblikk kjøper familier fra storbyene hus usett i andre stater kun minutter etter de blir lagt ut for salg. Hvorfor skjer dette? Synes det er litt mistenkelig, hmmm.

Det er blank løgn
Vis hele sitatet...
Linken din ser ut til å gjelde hele landet, jeg snakket utelukkende om New York City her. Statistikken er nok litt misvisende for øyeblikket. Kriminalitet som voldtekt og ran har roet seg betraktelig pga. lockdown, noe som er ganske forutsigbart. Vold/mord har på den andre siden skutt i været som bare faen. "Through the first seven months of this year shootings were up 72 percent over the same period last year and murders rose 30% percent I enkelte perioder har volden økt med opp mot 270%! Begynner å ligne på filmen Escape from New York.

Kanskje peikar det på noko viktig? At mentalt ustabile personer ikkje har eit sikkerhetsnett i USA. Dei har dårleg tilgang på helsehjelp, og dårleg tilgang på det sikkerhetsnettet som vi tar for gitt i Europa. Meg bekjent er det Trump som har gått til val på å redusere det offentlege ansvaret, m.a. ACA.
Vis hele sitatet...
Ja, her er jeg helt enig. Noen har sviktet totalt her. Men var det nødvendig å plassere de akkurat der? Jeg mener resultatet er ganske uheldig. Hele greia føles som et stunt av de Blasio. Se for deg at vi plutselig hadde plassert 1000 mentalt ustabile og voldelige hjemløse i
karl johans gate. Det hadde blitt fucking mayhem. Det hadde aldri skjedd. Jeg nekter å tro at det ikke finnes en løsning som hadde vært bedre for alle involverte.

Trump har lovt å erstatte ACA med en lignende ordning, men her har han sviktet hittil. Skuffende.

Her lukter det vel litt av at du ikkje har forstått motivasjonen bak defund the police.
Vis hele sitatet...
Såpass forstår jeg. Men begynner de ikke i feil ende? Burde ikke et slikt system være på plass før man begynner å kutte politiets budsjett? Hittil har resultatet vært nokså katastrofalt. New Yorkere forteller at pågangen er så stor at hvis man ringer 911 ber de deg om å klare seg selv. De har ikke kapasitet nok til å hjelpe alle som trenger det. Kriminelle gjenger utnytter dette i stor grad.

Kort sagt er argumentasjonen din prega av at du ukritisk aksepterer alle premiss GOP legg opp, utan å settje deg inn i reaksjonane - du godtar GOP sitt narrativ om tilstanden i USA. Og då er det ikkje spesielt sjokkerande at du konkluderer med at Trump er løysinga...
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel en ærlig sak. Synes du GOP sitt narrativ er pur bullshit? Eller er du villig til å si at det er noe sannhet her?