View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva synes folket generelt; gikk det bedre eller verre enn fryktet?
Vis hele sitatet...
Det var et lite håp om at han brukte douchecannon-vinkelen for å komme på plass og så kanskje roet seg uten å herpe alt for mye etter at han hadde fått på plass skattekuttene til milliardærene, men den gang ei.

På den annen side har det ikke blitt noen kjernefysisk apokalypse - men han har tid ennå, og jeg vet ikke engang om det faktisk er det verste tenkelige scenariet lenger.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva tror dere blir utfallet av valget?
Vis hele sitatet...
Jeg synes Bidens målinger ser lovende ut - pt. på ca. 8 prosentpoeng, har vært over 10 i Bidens favør betraktelige deler av tiden. Klart, for nesten nøyaktig fire år siden hadde visst Clinton også en ledelse på omtrent 6 prosentpoeng, så det er en betydelig sjanse for at våre avstumpede venner i vest får til nettopp samme kukstykke enda en gang.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Kommer det amerikanske demokratiet til å bli radikalt endret av dette på sikt?
Vis hele sitatet...
Det har det allerede blitt. Et av de største røde flaggene siden jeg begynte å følge med skjedde lenge før valget, da senatet (selvfølgelig republikanskstyrt) ganske enkelt nektet å gjøre jobben sin og dermed blokkerte en SCOTUS-nominasjon på tampen av Obamas siste periode. Så vidt jeg vet er det et trekk uten sidestykke.

Det har også vært enda mer våpenisering av feilinformasjon, de mer motbydelige delene av menneskesjelen og ren og skjær dumskap, som jeg tror kommer til å være vanskelig å rulle tilbake. Jeg håper man klarer å ta et oppgjør med det jeg ser på som de tre mest skremmende faktorene i/nær 2016-valget; innblanding fra geopolitiske fiender, våpenisering av ignoranse, fordommer, liksom-fundamentalisme og xenofobi, og en tendens til å rett og slett droppe spilleregler hvis de ikke passer.

Jeg tror at demokratene må slutte å være "voksne" og bare ignorere konstante lavmålsutspill - det får ikke republikanerne til å oppføre seg, det får bare demokratene til å virke tafatte mens republikanerne vinner poeng blant sine egne. De må også helt klart gjøre noe med den systemiske skjevheten i hvem som får stemt og ikke, og på sikt forhåpentligvis gjøre folk bedre utstyrt til å takle en flom av innen- og utenriks propaganda og løgn.