View Single Post
Uten Filter
Trådstarter
Begynner å miste lysta på å vente lengre nå altså. Ser meg rundt etter alternativer og får vel gjøre som mange andre å velge nano batterier fra Hobbyking. Det er futt i de batteriene men endel av de brenner jo opp....

Om jeg lager en batteripakke av Lipo nano tech kan jeg da koble sammen 2 forskjellige batterier?
De har noen monsterbatterier 22.2v 8000mah. Disse er 20 cm i lengden. Og om jeg kan ha de sideveis i ramma så funker det. Men kun fremst i ramma ellers så blir ramma så brei at knær treffer ramma om en skal bruke pedalene.

Problemet er jo at om jeg velger feks 6-10 stk 22.2v 8000mah og slenger de inn sideveis i ramma så har jeg plass til endel mer batterier bakover og i høyden. Men de batteriene har ikke lik volt og ikke lik mah.

Hva må jeg tenke på for å lage en batteripakke bestående av 2 forskjellige batterityper med 2 forskjellige volt og mah? Er det bare til å stable på med batterier til de matcher volt og mah også kjøre de cellene i parallell med de store batteriene? Eller risikerer jeg å ødelegge alt straks jeg kobler de til lader?

Skjønner ikke en dritt av dette elektrogreiene.