View Single Post
Sitat av KEBL Vis innlegg
Hvis heroin deles gratis ut, hvor mange flere vil ikke da begynne med heroin? Og det er vi, skattebetalere, som må betale for det. Og alle vet jo hvor dyrt det er. Det er ikke sikkert at kriminaliteten vil gå ned likevel, det eneste som er sikkert er at overdoser unngås.
Vis hele sitatet...
Skattebetalerne betaler allerede for metadonbehandlingen disse får, som både er dyrere og fungerer dårlige enn heroinbehandling (av erfaring i andre land som f.eks nederland). Du sier "Alle vet hvor dyrt det er". Det du snakker om er gateheroin, og selvfølgelig er det dyrt, det er jo mafia som står bak... Om norge hadde kjøpt syntetisk heroin gjennom legemiddelindustrien hadde prisene falt til bunns...

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Jeg har ikke fasiten, men jeg sier det jeg tror på. Og du kan jo begynne med å intervjue de folkene som sitter langs e18 og høre hva de synes. Det er deres mening som teller. Ikke vår. Vi har ikke herredømme over disse personene. De bestemmer sine egne liv......og godt er det. Jeg vet hvor de satt før, og jeg vet hvor de sitter nå. Det er bare mennesker. Mennesker som folk fra høyre, ap eller frp vil komme til livs i litt forksjellig grad. De er null verdt i vårt samfunn. For meg personlig er de mye verdt.
Vis hele sitatet...

Du bruker ganske skitne argumentasjonsteknikker! Du skriver som om hele norges narkomane befolkning er på din side, og at vi andre driter totalt i disse menneskene, mens du er den reddende engel som faktisk eier empati! Som om du vet nøyaktig hva alle har gått igjennom og hva de tenker og mener!

Ingen har snakket om menneskeverd, det var det DU som dro opp. Hele poenget med denne tråden var å diskutere best mulig måte å hjelpe disse menneskene på, men du argumenterer mot en kynisk person som ikke finnes og så linker du denne personen med våre meninger.. Unødvendig!
Sist endret av fetter; 16. juli 2009 kl. 10:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.