View Single Post
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Dette med å være snill, som dere andre her åpenbart er (?) er jo noe man kan filsofoere litt over. Jeg har alltid gjort tjenester og ting for andre fordi de enten er gode venner eller familie, fordi jeg skylder dem en tjeneste, eller fordi jeg forventer å få en tjeneste tilbake. Er dette virkelig så unormalt? Gjør dere andre her så mye ut av ren godvilje, eller er det bare noe dere sier til dere selv?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så unormalt å gjøre andre tjenester og forvente å få noe tilbake, men det er heller ikke unormalt å gjøre andre tjenester uten å forvente noe tilbake, selv om det kanskje føles rart ut for deg.

Jeg har klippet min eldre nabo sitt gress flere ganger. Vi har nesten aldri snakket sammen, men jeg har klippet gresset hennes samtidig med mitt fordi jeg vet at det blir tungt for henne. Aldri har jeg forventet noe tilbake, ikke engang takk. Jeg har bare tatt gresset og gått inn igjen (jeg vet at det er greit for henne fordi vi har hatt en kort samtale om det).
Det er bare noe som kommer naturlig for meg, og har selvsagt skjedd i andre situasjoner gjennom livet. Det er faktisk ren godvilje, selv om det kan virke rart for deg.
Sist endret av Salazar; 18. mai 2022 kl. 11:44.