View Single Post
UncleSam's Avatar
Trådstarter
Etter å ha loddet stemningen ser jeg jo hva folk sier, og får da avfeie tanken. Men da kommer jeg heller ikke til å bruke tid på å varte opp denne noe ensomme mannen. Dette med å være snill, som dere andre her åpenbart er (?) er jo noe man kan filsofoere litt over. Jeg har alltid gjort tjenester og ting for andre fordi de enten er gode venner eller familie, fordi jeg skylder dem en tjeneste, eller fordi jeg forventer å få en tjeneste tilbake. Er dette virkelig så unormalt? Gjør dere andre her så mye ut av ren godvilje, eller er det bare noe dere sier til dere selv? Jeg har egentlig ikke noe stort behov for å forsvare meg her, jeg spurte jo for å vite hva dere synes. Men det blir veldig krasse kommentarer uten stort til begrunnelse. hvorfor er dette så umoralsk? Fordi jeg skulle hjulpet og underholdt han av ren og skjær godhjertethet?

Jeg skjønner jo at tanken er kynisk, det blir jo på en måte å utnytte en ensom gammel mann. På en annen side, utnytter ikke han meg på et vis, ved å huke tak i meg hver gang jeg driver ute for å prate om ingenting og ymte frampå om diverse han skulle ha ordnet?

Jeg regner med at Deziree tar runden i nabolaget og snakker med ensomme gamle rett som det er, og har mange timer i frivillige organisasjoner. Jeg bare fatter ikke helt at det er min jobb, fordi jeg kjøpte huset ved siden av. Jeg forstår at det er litt kynisk, men ikke hvorfor jeg er dum. Han betaler meg jo ikke...

Og Dough, det er selvsagt ett godt poeng, det er ikke umulig at det ville vært en svært dårlig deal for meg....

Jerna: Har du ikke relasjoner av en grunn? Henger du med stokk dumme folk og alle slags folk bare for å være snill? Jeg velger mine venner ut fra interesser som sammenfaller, så vi kan diskutere og lære av hverandre. Det er jo egentlig derfor mennesker er sosiale dyr. Evolusjonen tenkte ikke på snillhet og at det er koselig, det er fordi vi kan hjelpe hverandre.

Lassis23: Jeg har ikke det overskuddet, jeg har et helt liv gående her og trenger egentlig ikke flere som vil ha noe av meg, og så om det bare er selskap. Derav tråden.