View Single Post
Trådstarter
11
Hei og takk for svar.

Ja jobber i et sikkerhetsselskap som typ Nokas, Securitas, Skankontroll osv. Der er det ofte slik at man jobber for store kunder, og ivaretar sikkerheten på mange viktige objekter, men dette med datasikkerhet er ikke spesielt oppdatert hos "gutta på gulvet". Derfor tenkte jeg at det kunne være lurt at jeg ble litt flinkere på dette.

Og ja, jeg skal foreslå at jeg sendes på relevante kurs da jeg innehar en lederstilling. Men som med alt annet så må man gjerne få opp øyene til enkelte angående dette. Og da hadde det vært greit om jeg kunne gjennomføre noen tester på forhånd, og gjerne vise til at vi strøk greit på disse.

Ønsker å teste følgende scenarioer:

1 - Legge fra meg en minnepenn på gulvet på et av objektene. Det normale er at finneren er nysgjerrig og putter den i pcen. Jeg klarer ikke så mye mer avansert enn at jeg håper de klikker på den ene filen og det hopper opp 1000 bokser med mitt navn på. Da vil de nok spørre meg hva det er, og jeg har på en måte fått det jeg trengte.

2 - Keygrabber/keylogger. Montere dette på en kollega sin pc. Halvveis avtale med to-tre gode kolleger at jeg kan overbevise dem om at jeg kan få tak i hva de skriver, og at de "godkjenner" at jeg tester dette. Vil ikke lure noen av dem i tilfelle det blir veldig dårlig stemning.

3 - Prøve å få laget en falsk phishing side og sende denne ut fra en nyopprettet privat e-post adresse. For å se hvem som trykker.

Derfor håper jeg det er noen her inne som kanskje kunne hjulpet meg på disse områdene.