View Single Post
Donerer gjerne penger, evt. hjelper til med et slikt prosjekt.

Når man søker på hasj/cannabis/marihuana på nettet fra Norge, dukker det opp allslags forskjellige nettsider som mener de har svaret på hva middelet er, og hva det gjør. Noen har kilder, andre ikke. Det er med andre ord vanskelig å finne frem til den "riktige" informasjonen, men det kan vi gjøre noe med - med dette prosjektet.

Jeg er klar over at det er politisk korrekt å referere til middelet som cannabis, men jeg ser for meg at en bekymret forelder som evt mistenker barnet sitt for å innta cannabis, gjerne velger å søke på ordet hasj, fremfor noe annet. Ser for meg et domene-navn ala hasj i norge.no eller noe lignende, gjør det enkelt, informativt, objektivt - og støtt det opp med kilder. Kilder som Ola Nordmann kan relatere til - sikter til posten gjort av Cynicism.

Om denne nettsiden blir alt det vi ser for oss, samt at den topper søkeresultatslisten for ordet hasj, potensielt cannabis også (her i Norge), ser jeg for meg at en kan nå langt. Med f.eks videointervjuer over Skype med offentlige personligheter, underskriftskampanjer, vitenskapelige rapporter... Vil gjøre det like naturlig for folk å finne informasjon om cannabis på denne nettsiden, som det er naturlig for folk å bruke google for å søke på nettet.

Iallefall, har troa på dette, hjelper gjerne til med penger eller hva det måtte være - sett at prosjektet går i en fornuftig retning.