View Single Post
Sitat av nso
Healing er ikke bevist.
Hekser finnes ikke.
Satanisme er en tro på lik linje med kristendom.
Svevende munker finnes ikke.
Okultisme er også tro.

Hvordan underbygger noe som helst av dette din påstand om at jorden er full av "åndelige greier"?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var vel ikke til meg, men svarer for det.

Vitenskap er også en slags tro hvis vi velger å sette det helt på spissen.

Vitenskapen kan heller ikke bevises å være rett, den kan til og med bare sees på som et forsøk på å forklare verden etter hvordan vi mennesker oppfatter den.
Bare se på historien hvordan den har måtte forandre på teoriene sine fra tid til annen fordi ny viten har dukket opp.

Det meste av "religiøs overbyggning" tror jeg er tull slik som: gud, jesus, allah, shiva, tor, odin, himmelen, helvette, valhall etc.
Det er myter som sagt uten holdbarhet i en eventuell virkelighet.

Hva med ying&yang? Noe så enkelt som en balansegang over utviklingen i verden?
Dette blir også selvfølgelig en tro, men en mye "enklere" og uten egentlig religiøsitet.

Så jeg prøver å sette meg midt i mellom dere ateister og dere religiøse, noe som egentlig er vanskelig.

Nå har jeg selvfølgelig en liten egen hypotese om hvordan ting henger sammen selv;
Hva hvis det egentlige "åndelige greiene" i verden er mennesket selv?
Vi mennesker inneholder mye ren energi som andre rundt oss oppfatter. Karma for eksempel er en del av dette.
La oss ta det eksempelet hvor ei som var dødssyk overlevde. Kan det ha vært slik at hun egentlig ikke hadde fullført sitt "virke" her på jorda, så selv om hun hadde fått den sykdommen så kjempet kroppen seg igjennom det siden energien hennes(og til andre mennesker) ville noe slikt.
Eller la oss ta for oss healing, som NSO hevder ikke er bevisst. Kan det være slik at det er et menneske med extra mye energi som klarer å overføre sin energi til noen som er syke slik at kroppen klarer å reparere seg selv? Det må jo være en grunn til at folk tror på healing(Men det finnes selvfølgelig grenser for hva som kan "heales"). Selv har jeg ei venninne som driver med reiki, en lignende tradisjon. Når jeg hadde den verste fylleangsten etter ei uke på fylla kom hun og bare la hendene sine på brystet mitt i et kvarters tid, så var jeg i fin-fin form i et par timer etterpå.

Jeg tenkte å komme med et par eksempler til, men det er litt vanskelig å formulere dem
Og ingenting av dette er selvfølgelig beviselig, overhodet ikke.
Bare tanker som sagt..