Tråd: Røyketelt
View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Liker ikke når det siver inn røklukt jeg heller, men da lukker jeg vinduer fremfor å lage noen sak av det. er jo lov å røke utendørs så det ville vært helt feil av meg å pese naboene for at de røker utomhus.

Hadde jeg vært kolspasient eller vært ekstremt sensitiv på røklukt eller tobakksrøk så tror jeg at jeg ville prioritert enebolig evt. forsøkt å funnet et sameie som var spesielt for folk med luftveisplager.

Det er liksom ikke så særlig mye hverken jeg eller sameiet kan gjøre. For det står ingenting om røking utendørs i vedtektene. Så da får jeg lukke vinduene eller overse det. Og det burde kanskje også naboen til ts gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i dette, men det stiller seg litt annerledes når det er snakk om bruk av et ulovlig rusmiddel.

Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å starte en krig mot naboene mine for "retten" til å røyke jointer på terassen. Hadde det vært vanlig, lovlig sigg kunne jeg kanskje tatt den kampen, men når en telefon til politiet er alt som skal til for at motparten vinner kampen så er regnestykket veldig enkelt for min del.