View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Norsk freak podcast

Jeg elsker podcast. Synes utvalget er litt dårlig i Norge innefor alternativ livsstil.

Mannegruppa Ottar er ofte inne på noe og har litt folk fa Skrå planet, men fortsatt ganske kommersielle gjester som skal reklamere for bok, serie, film, reiser, sport sponsorer osv.

Jeg har lenge drømt om å lage en podcast.

Har null peiling og kanskje en naiv drøm.

Jeg elsker å snakke med folk om ting som betyr noe. Merker det på jobben f. Eks, er det en som forteller om noe som er litt annerledes nesten intervjuer jeg personen hele dagen for å finne ut mer og å lære om den erfaringen. Er ikke redd for å spørre kundene mine om tips heller viss de er smartere enn meg på det aktuelle temaet.

Det er nok en fordel i den sammenheng.

Trenger heller ikke være meg som har den.

Men hva tenker dere å ha en podcast hvor man snakker litt (gjerne anonymt) med eks speed freak er, aktive rusmisbrukere, kriminelle, gjerne små kriminelle som forteller om hverdags problemer og soning.

Ikke kommersielle personer. I hvertfall ikke i stsrten


Det vil koste en del og man må nok si ja til reklame penger.


Tror jeg kunne ordnet penger og utstyr og en del gjester, men hadde trengt hjelp fra flere for å sette opp alt og holde det ved like.


Kanskje et felles prosjekt.


Er jo ikke noe somå skje med en gang. Intervjuer kan man jo spille inn og spare på til man får lagt det ut.

Kanskje ha 1-3 gjester per show. 20-60mim per gjest etter redigering. Og kanskje uten redigering når man er blitt mer dreven.


Tror de fleste vil trenge en annen til å redigere siden det kan være vanskelig å redigere egen stemme.


Tror dere dette vil renne ut i sanden?

Tror dere Ola nordmann vil ha interesse?

Vil det skape noe interesse?

Det er jo en fin måte å få frem noen poeng til almenheten om man gjør det åpent og riktig.

Vil det være å ta vann over hodet.


Har tenkt at om jeg skal finne en ting jeg kan lykkes med og trives med i lengden er det akkurat dette.


Føler litt at Norge er for lite og at det kun er de store som går rundt.

Mgo sier jo de ikke tjener nok, men de har ikke laget mange episodene enda.

Jan Thomas og Eniar tjenes visst gnsske bra og kun gitt ut 30/40 episoder, men de er ganske morsomme da


Hadde vært gøy å høre. Har dag drømmet om dette en stund.


Trenger ikke være kun rus og kriminelle folk, gjerne folk som er ekspert på sære ting og ting som kanskje ikke er helt normalt da.

Om det er en ting jeg vil skal komme ut av det, er det at folk som er litt utenfor samfunnet er stort sett flotte mennesker man skal ta vare på, men samtidig ikke pushe noe politisk agenda. Det blir opp til hver enkelt å ta med erfaringene de hører fra "showet"

Om jeg skal bruke mye tid på det i lengden vil jeg være avhegigh av en liten lønn, men jeg trenger ikke veldig mye penger. I starten kan jeg jobbe noen kvelder og helger gratis så lenge folk følger med.


Antksleigvis er dette en naiv drøm, men gøy å høre hva dere andre tenker.


Føler kreativiteten blomstrer litt for tiden.

Jeg kunne stått frem med ekte navn og bilde
Kanskje kun fornavn i starten for å skape litt mystikk rundt det hele, men regner med å måtte stå frem med historie, ansikt og navn om det blir noe ut av.