View Single Post
Sitat av Carmex Vis innlegg
Du må nesten utdype noe mer ellers har ikke posten din noen særlig verdi i denne tråden. Ikke vondt ment, kanskje det til og med er bra for deg å skrive om det du har opplevd
Vis hele sitatet...
Ja, det var egentlig ikke meningen å skrive halvveis, ble litt avbrutt.
Vel, i tillegg til noen forventede krigsskader (bl a en soldat fra Estland, tror jeg det var, som lå med et digert hull i brystet og forkullede hender), så jeg US spesialstyrker (de er umulige å plassere, og kan være alt fra Delta Force til SEALs og CIA), som røyket valmueopium jevnlig, og som ikke nølte med å fortelle om det så lenge ingen visste hvem de var. De hadde 1000-metersblikk og snakket monotont om alt de skulle gjøre når de kom hjem, som en slags innlært messing, og sa selvfølgelig "fucking" om alt: Fucking airplane, fucking ticket, fucking toothbrush. De snakket om at de hadde eliminert mistenkte terrorister og gravd kulene ut av dem for at ingen skulle identifisere ammoen, men jeg aner ikke om det stemmer. Det var ubehagelig å se disse folkene, jeg er glad vi ikke har så utbrente folk i norske styrker.
Jeg så også ei jente på kanskje 14 år som Taliban hadde skutt begge føttene av med hagle, jeg kjenner ikke bakgrunnen for det. Hun levde godt med proteser og hadde kommet til et sted hun kunne gå på skole.
Jeg har tusen andre inntrykk, men disse slår meg i øyeblikket.