View Single Post
for x antal måneder siden hammret moren min på vindu i kjeller leiligheten min 5 minutter unna foreldrene mines hjem.
Jeg åpnet vinduet og spurte hva som fåregikk og hun sa "politiet er her".
Jeg går til ytterdøren og åpner, der står det 3 politi i sivile klær. (2 kvinner 1 man)
Mannen spør er du "bob" jeg svarer ja, han sier at de skal komme inn til meg. Jeg spør hvorfor og om de har ransakelse jeg kan lese. Han nikker holder opp papir uten og vise dem skikkelig og gjentar seg og trenger seg inn ytterdøra mi.
De kommer inn og begynner og stille en del spørsmål etter som vi går sakte inn i stua. På boret mitt ligger det grill spyd fra forige ukes grillfest og sølv papir fra kebaben jeg spiste den helga (det så jævlig ut).
"bruker utstyr" sier den ene kvinnelige konstabelen i 40-50 årene og peker på grillspyd og sølvfolie med kebab saus på. Jeg ler og sier nei det er ... Og at jeg er og har vore rusfri i ett par år dette begynner og bli ukomfertabelt.
De går og kikker rundt om kring mens den mannlige konstabelen snakker til meg "har du noe og fortelle oss" "har du noe på deg" "det er bedre att du sier det for vi vet vi finner noe". Jeg sier nei til alt og de bestemmer seg for sjefer. Etter og ha trengt seg inn i leiligheten min tvinger de nå Meg ut av den.
Sjeferen går inn med de to kvinnlige konstablene mens jeg står ute og snakker med mannen. Han gjentar att de kommer till og finne noe og att det er bedre for meg om jeg bare innrømmer att jeg har noe ulovelig. han tar også opptak mens han leser noe, husker ikke så mye om det vi snakket om intil han endelig viste meg ransakelses ordren. Jeg leste gjennom alt, de hadde grunnlag fra tips og facebook paragraf blabla etc... når jeg har gått gjennom alt så ser jeg på navnet en gang till, der står det "Bob marley" og jeg heter "Bob dylan".
Jeg ler ut av frustrasjon og lykke i det jeg innser att det ikke er meg, jeg har tross alt holdt meg unna radaren og vekke fra stoffer i flere år.
foreldrene mine er naboer med bob og de hadde gått feilt (til mine foreldre), når jeg hadde lidd av meg og kom ut på veijen som leder til innkjørslen står mamma og griner. Jeg sier alt er bra og de beklager.

Jeg innså ikke før senere på dagen at de etter loven hadde tatt inbrudd, tvunget en person ut av hjemmet sitt. Holt meg fange?
selv om det er x antall måneder siden, lurer jeg på om jeg forsatt lage en sak ut av dette?

Beklager for så lang historie men det er det hele som gjør det så fucka.
Jeg og kompisene mine ler ofte om "bruker utstyr" Hvor dom går det ann og bli?
Sist endret av EkstraChili; 3. oktober 2016 kl. 10:53.