View Single Post
Om du ikke er veldig avhengig av førerkort ville jeg tatt kontakt med DPS og vært helt ærlig om rusbruken din.
De kan vel hjelpe deg på rett vei, og kanskje et midlertidig førerkort beslag kan være det riktige for deg for å holde fokus med å være rusfri?

De kommer vel til å prøve å finne ut hvorfor du ruser deg for å hjelpe deg på veien videre.
Har du sjekket deg for ADHD for indre uro?
Rusmisbruk, impulsiv adferd og adhd henger ofte sammen.

Viktigste og vanskeligste steget er å ta kontroll over avhengigheten og spørre etter hjelp.
Om du slutter I DAG og tar kontakt med lege i morgen og forteller alt og sier at du har sluttet vil førerkortet mest sannsynlig ikke bli beslaglagt da du ikke er i aktiv rus.


Jeg tok kontakt med lege i januar og fortalte alt om min tidligere rus og at jeg hadde gått på en ny smell, og at jeg ikke ønsket dette for meg selv og at jeg trengte en adhd utredning.

Ble sendt til DPS for ADHD utredning og rusmisbruk.
Ble fra første time satt på rustester 2 ganger i uken og ble fortalt at jeg ikke trengte å frykte for førekort da jeg ikke er i aktiv rus.
Er du i aktiv rus er situasjonen helt annerledes.

Pisseprøver hjelper meg veldig på å holde hodet skjerpet i forbindelse med rus.
Og ikke minst kunne snakke helt åpent om mitt tidligere rusmisbruk uten at det skal være farlig for meg.
Forstår mye mer av hvordan ting har blitt som det har blitt med indre uro og rus.


Jeg var veldig redd for å ta kontakt med lege selv mtp, førerkort, har jobb som krever 100% rusfrihet for å dra offshore og at jeg har flere barn på 50% omsorg.
Som de sier til meg, det er mye som skjer med rusreformen for tiden og tidene forandrer seg.
De prøver heller å hjelpe folk en å ødelegge for folk.
Sist endret av Riskremen; 3. mai 2021 kl. 10:21.