View Single Post
Trådstarter
12
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Hvor lenge leve med likegyldighet? Nesj... Det er litt hva du gjør det til selv. Du må sørge for å gi hverdagene mening, for det er de det er flest av. Meningsfull jobb, samboer og barn, og litt ellers kjipe A4 tanker.

Var på kjøret på makka i 2 år, røyka daglig fra morgen til kveld i 4 år (bøtta sto oppå en krakk rett ved siden av senga faktisk), og ellers pillenarkoman hos min slepphendte lege. Fikk både Valium, Zolpidem/Stilnoct, Lyrica og Paralgin Forte (50-pakk), bare jeg sendte han melding.

Jeg sa akkurat som deg faktisk, at det føles ut som en ordentlig kjærlighetssorg. Du har mistet noe du ikke kan erstatte.

Du kommer til å føle på lykke, men det tar visstnok minst 2 år uten noen preparater, før hjernens "stier" blir gjengrodde. Altså at dine mønstre blir "friske" og nye igjen. Lærte det på rehab gjennom 6 måneder, av en relativt anerkjent psykolog og hjerneforsker.

Det med å dele en joint og vin over middagen med en samboer flere ganger hver uke er som du sier, en fantasi uten rot i det virkelige liv. Kanskje på lørdag, men aldri ellers.
Vis hele sitatet...
Men, finnes det noe hjelp man kan få? annet enn tomme samtaler med psykologen som ikke fører noen vei. Jeg føler jeg har stått på samme sted i en evighet nå. det går ikke fremover, oppover, bortover eller nedover.