View Single Post
Dette kommer til å bli litt så som så, er ikke helt edru på skrivende tidspunkt.

"Mennesker er et virus" og alt det der, får meg bare til å tenke på Men in Black. Og, om det -usannsynlig nok- skulle stemme. Hva så? Hvordan ville det forandre... noe som helst?
Jeg personlig er ganske overbevist om at guddom er menneskeskapt. Den kristne guden, og alle andre guder, var til å begynne med ikke løgner. De var et forsøk på å skape orden og å forklare alt mennesker ikke forsto (sånt som vær og sykdom osv). Etterhvert ble de, kort fortalt, på grunn av maktsyken som er iboende i mange mennesker, til et kontrollsystem. En måte å samle en gruppe mennesker, og få de til å hate en annen gruppe mennesker, sånn at det er "helt ok" å undertrykke og drepe de. Sånn som de kristne korstogene i gamle dager, og de ekstreme muslimene nå om dagen.
Kanskje det er noe "overordnet" som har "skapt" verden. IDK. Men jeg ser ingen grunn til å tilbe dette vesenet. Det har aldri spurt om det på en tydelig måte, og jeg kan ikke se noen ordentlige bevis på at det har noen effekt.