View Single Post
Sitat av epicfreak Vis innlegg
Forresten, om noen har unifi dream machine (pro) og Q22 der man må bruke IP-TV vlan - kan man muligens teste ut dette scriptet:

https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Jeg har ikke testet det selv, men ser ut som det er samme problematikk for KPN (ISP i nederland) som for Altibox.. med vlan og igmp proxy etc..

Dog ser dette ut til å bli et ikke-problem med model A av boksen - selv bruker jeg bare apple-tv altibox app nå (ikke super ideelt). Men om jeg vil bruke altibox poeng til å betale for netflix abbo ser det ut som jeg må punge ut for ny boks..
Vis hele sitatet...

Jeg kjøpte nylig en UniFi UDM pro og har samme problemet. UDM'en får link når jeg plugger inn fiberen, men den får ikke IP adresse.
Jeg bruker samme SFP modul inn i UDM'en som fulgte med Altibox hjemmesentralen (Zyxel VMG).

Jeg har forsøkt å klone mac-adressen til Altibox hjemmesentralen, og sette VLAN ID'en til 102.
Etter jeg har klonet mac-adressen får jeg ikke koblet UDM'en til hjemmesentralen lenger, så jeg må factory resette hver gang jeg skal prøve ulike instillinger.

Er det noen som har erfaringer med Altibox og UDM pro, eventuelt har forslag på hva jeg kan prøve?