View Single Post
Sitat av daffe Vis innlegg
Ser jo selv at nå blir de vaksinerte smitta og syke mens jeg og andre uvaksinerte som har hatt delta som ikke var noe stress klarer oss helt fint. Er i hvetfall selv ut fra egne observasjoner overbevist om at det å ha hatt delta som uvaksinert beskytter mye bedre enn noen som helst vaksine.
Vis hele sitatet...
Men for å få den beskyttelsen har du jo først måttet utsette deg for risikoen ved delta. Hvis du argumenterer for delta som vaksine for omikron så snakker du om en "vaksine" som er farligere enn sykdommen.

Dine egne observasjoner er uansett verdiløse. Tallene pr 100.000 sier at det er 13 ganger større risiko for alvorlig forløp blant uvaksinerte. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...or-uvaksinerte

Egne observasjoner forteller meg også at det er mange som har blitt skikkelig dårlig av andre sykdommer de siste 6mnd. Litt skummelt når jeg tenker på at jeg aldri tidligere har kjent/hørt om så mange som har blitt syke på så kort intervall.
Vis hele sitatet...
Det var forventet, og har med den sosiale distanseringen å gjøre. Vi er litt som barn som begynner i barnehagen for første gang igjen nå, immunmessig. Vi har et par år uten antistoffer for influensa, RS-virus og sånn. Hadde vi ikke hatt vaksiner, måtte vi hatt mer av de tiltakene, og altså forverret dette problemet.
Sist endret av *pi; 9. april 2022 kl. 06:43.