View Single Post
Sitat av Tias Vis innlegg
Nå ville nok ikke TS at dette skulle bli en politisk tråd, men siden du åpenbart sikter til meg må jeg nesten bare få svare: MDG har ikke som intensjon å legge ned oljenæringen uten å samtidig bygge opp nye arbeidsplasser og inntekter. MDG ønsker å sette en sluttdato for oljeproduksjon til 2035, og vil at landet skal forplikte seg til dette allerede nå slik at man får tid til å bygge opp nye næringer.

Å påstå at MDG "vil legge ned våre største inntektskilder uten å ha et ordentlig alternativ klar" er i beste fall uopplyst, i verste fall uredelig. Hva MDG mener om utfasing av olje kan du lese mer om her. Det er kortfattet og lettlest, ta en titt
Vis hele sitatet...
Jeg siktet ikke til deg, skrev generelt. Jeg har lest lenken din og skjønner fremdeles ikke hva alternativet skal være.

Vi er fem millioner mennesker her til lands. I Kina er dem 1,4 milliarder, og dem har nettopp gått vekk fra tobarnspolitikken. Utslippene fra disse kommer bare til å øke. Hva vi driver med her oppe er irrelevant. Kina slipper ut like mye klimagasser på en dag som vi gjør på et år. I snitt slipper én kineser ut 6,88 tonn i året, mot 5,82 tonn i året for en gjennomsnittlig nordmann.
Kilde: https://www.bp.com/content/dam/bp/bu...ull-report.pdf


Vi har vesentlig bedre hms og miljøprofil enn det andre land har. Det er miljøvennlig at vi leter og pumper opp olje her så ikke andre gjør det. Jeg er ikke interessert i å gi slipp på min velferd.
Sist endret av venstrehook; 26. august 2021 kl. 19:13.