View Single Post
Trådstarter
45
Sitat av *pi Vis innlegg
Så positiv oppdatering Står respekt av at du klarer å ikke ruse deg.

Hvordan er det der du bor nå da? Og fortsatte du hos psykologen?
Vis hele sitatet...
Ja er fortsatt hos psykologen.

Sitat av makkamysen Vis innlegg
Først vil jeg bare si at dette var leit å høre, at du er så ung og allerede har fått en så vond start på livet. Jeg var selv preget med sosial angst, deprisjon og selvmordstanker, allerede som (13år). Og etterhvert kom behandling, innleggelse og psykolog inn i bildet. Det ble nok redningen min da jeg hadde bestemt meg for å avslutte livet og forsøkte på det, da ble jeg lagt inn på tvang. Det er jeg takknemlig for den dag idag, at noen så meg å fikk nøstet meg opp fra alt det tunge. Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til foresatte, men føler du at du kan være åpen med de så er det en start. Å gå å ha det slik, holde det inni deg er ekstremt tungt og det kan få konsekvenser senere i livet. Dagbehandling/poliklinisk behandling: Behandling/oppfølging uten at pasienten er innlagt. Dvs. at pasienten drar hjem etter behandlingen og kommer tilbake hvis flere behandlinger er nødvendig. Ofte vil det dreie seg om ulike former for samtaleterapi. For ungdom finnes ofte egne tilbud innen DPS-ene.
Vis hele sitatet...
Konsekvenser senere i livet? Leste en plass angst kan gi nevrose-lidelse eller psykose-lidelse om man går med den for lenge uten å eliminere årsaken.